İşi Vaktinde Yapmak
                                                                                                                                                                            (13 Temmuz 2018, Cuma)
      “Çî vaht. Paşay taht: Zamanında yapılan iş; tahttaki padişah gibidir. 1
      Beniadem, önemli, önemsiz çokça işler yapar. 
      Biz işler işlerken, acaba yerli yerince yapabiliyor muyuz, yapamıyor muyuz?  
      Bunun kıstası/ölçüsü var mıdır? Yok mudur?
      Vaktinden önce veya sonra işin işlenmesi nasıl bir sonuç doğurur? 
      Yaptığımızın işin önemli veya önemsiz oluşuna bakmadan, ne iş yapıyorsak, hangi amel işliyorsak yerinde ve zamanında yapılması icabeder. 
      Zamanında yapılamayan işin kıymeti azalır, değeri düşer, ederinin altında bir pahaya irca olur. 
      Yani vaktinde yapılan iş; tahttaki padişah gibidir. Padişah tahttan düşünce; değeri, etkisi, yapabilirliği, toplum nezdindeki itibarı ne ise vaktinde yapılmayan işin de durumu öyledir. 
      Buradaki işten kasıt; geneldir. Herhangi bir şey özel olarak kast edilmemiştir. Yani sadece devlet idaresi ile ilgili değildir. 
      İster ailevi bir mesele olsun, ister ticari bir mesele veya iş olsun, ister evlilik olsun, ister küsleri barıştırma olsun, ister bir cemiyet meselesi olsun, ister bir devlet işi olsun fark etmez, hepsi için geçerlidir. 
      Burada dikkat edilmesi gereken ne acele edip erken davranmak ne de ihmalkârlık edip geç kalmak vardır. Tam zamanında. 
      Mütefekkirlerimiz sabrı; “bir dakika geç kalma tembelliğinden ve bir dakika erken davranma aceleciliğinden kurtulmak” diye tarif eder.
Devamını oku...
 
Leylek ile Kırlangıç Hikayesi

(6 Temmuz 2018, Cuma)

Leylek ile kırlangıç arkadaş olmuşlar.Yıllar yılı, kışın sıcak memleketlere, yazın daha serin yerlere göç etmek için birlikte hareket etmişler.

Kırlangıç daima önden gider araziyi kontrol eder, ortamın genel durumunu leyleğe bildirir, beraber istişare ederler ve öylece yer değiştirmeye karar kılarlarmış.

***
Genelde leyleğe hacı leylek denilir, bu külliyen yanlıştır. Hacı olan kırlangıçtır. Kırlangıcın hacılığı da şöyle olmuştur;

Kırlangıçlar yuvalarını meskûn mahallerde yaparlar, Mekke’de de yuvaları varmış. Ama asıl hacılığı ise Asr-ı saadette olmuş.

Devamını oku...
 
Yeni Modernlik ve İslamlaşma (6)

(8 Haziran 2018, Cuma)

Yeni Modernliğe Karşı Yeni Nesil İslamlaşmayı Sağlayacak

Kendi çağını anlayan, onunla aynı dili konuşan, çağın imkânlarından istifade ederek İslam’ı çağın insanının anladığı şekilde sunabilen bir gençlik. Hem bu çağla iletişim kuracak, onu anlayacak hem de onun azgınlıklarıyla hesaplaşacak bir gençlik.

İşte bu gençlik; İslam’ın özüne, esasına, temel metinlerine sımsıkı sarılarak; sağlam ve sarsılmaz imanlı bir nesil olacak, bu iman sahibi insanlardan oluşan ve ahlaki ilkelere son derece bağlı bir topluluk oluşturacak. Sonra bu ahlakı kurumlara içirmek ve orada iman ve ahlaklarıyla numune teşkil etmeyi sağlayacak.

Yetişecek olan bu nesil geleceğin inşasını gerçekleştirebilecek. Bu nesil; bilgi ile bilinci içiçe ve birlikte elde edecek ve bunu topluma, kurumlara uygulayacak.

Devamını oku...
 
Şevşevık(*)

                                                                                                        (1 Haziran 2018, Cuma)

Raviler rivayet eder, hikâyeciler hikâye eder, kısacılar kısa eder, esatiriler de derler ki; Hz. Süleyman bir rüya üzere kuş tüyünden bir kasır/köşk yapmak ister. Devrin ünlü mimarlarını çağırır, bunun mümkün olup olmadığını sorar. Bazı mimarlar derler ki; efendim buna ne hacet; siz emir buyurun yeryüzünün neresinde güzel ve şatafatlı köşk-kasır-yapı varsa hepsini getirtelim, içlerinden beğendiğinizi seçin onun daha güzelini yaparız. Bu kadar kuş tüyü nerden temin edilir, hem temin edilse tüyden köşk/kasır nasıl inşa edilir. Kimi mimarlar derler ki kuşların tüyleri yolunursa onlar çıplak kalır avret yerleri görünür bu da edebe aykırıdır. Daha başkaları başka fikirler serdettiler. Sonunda bir grup; eğer isterseniz bu mümkündür efendim, der. Bunun mimari özelliklerini de detaylı şekilde Hz. Süleyman’a arz ederler. 

Süleyman (a.s.) kuş tüyünden bir saray/köşk/kasır inşa etmeye karar verir. Bunu duyan bazı bilgeler gelirler ve bu işin zor olacağını söylerler, onları azarlar ve kesin kararını verir.

Karar vermeye verir ama kuşların tüyleri farklıdır, renkleri farklıdır. Bu kadar değişiklik içinde nasıl bir ahenk olabilir?

Bir heyet teşkil edilir ve hangi kuş türünün tüyü yapının neresinde kullanılır bu da tesbit edilir.

Rivayet oldur ki; şevşevıkın yedi renkten tüyleri varmış, bu renkler durmadan yer değiştirir hangi rengin kuşun neresinde olduğu kestirilemezmiş.

Mimarlar, şevşevıkın tüylerini yapının görünür yedi yerine yerleştirilmesi en uygun olanıdır, diye karar vermişler.

Nihayet sıra kuşlara duyurmak ve onların tüylerinin yolunmasını sağlamaya gelir.

Devamını oku...
 

k_saglam

Yeni Kitabımız Çıktı

egri_agacin_golgesi

Son Eklenenler

İşi Vaktinde Yapmak
                          ...
Leylek ile Kırlangıç Hikayesi
(6 Temmuz 2018, Cuma) Leylek ile kırla...
Yeni Modernlik ve İslamlaşma (6)
(8 Haziran 2018, Cuma) Yeni Modernliğe...
Şevşevık(*)
                          ...
Yeni Modernlik ve İslamlaşma (4)
(18 Mayıs 2018, Cuma) Kavimler Arası ...
Yeni Modernlik ve İslamlaşma (5)
(25 Mayıs 2018, Cuma) Hakikatin Ortaya...
Yeni Modernlik ve İslâmlaşma (2)
                          ...
Yeni Modernlik ve İslâmcılık/İslâmlaşma
(27 Nisan 2018, Cuma) Bu topraklarda ...

Kimler Sitede

Şu anda 34 konuk çevrimiçi
Üyeler : 3
İçerik : 474
Web Bağlantıları : 5
İçerik Tıklama Görünümü : 2374925
< ?php if( JRequest::getVar( 'view' ) == 'article' ): ? > < jdoc:include type="modules" name="socialwidget" /> < ?php endif; ? >